توسعهدهنده سابق Concord از Marathon دفاع کرد

بازی Concord سال گذشته یکی از بزرگترین شکستهای تجاری تاریخ صنعت بازی را ثبت کرد و به حداقلهای جدیدی رسید. حال سونی و بانجی با Marathon بازگشتهاند، اثری سرویس محور که از همین حالا توسط بسیاری با Concord مقایسه میشود.
دلایل مختلفی برای شکست Concord وجود دارد و بسیاری از گیمرها ممکن است دیدگاه مختلفی درباره آن داشته باشند؛ برخی بازاریابی آن را ناکافی و بد میدانند، بسیاری به گیمپلی جنریک و بدون هویت آن اشاره میکنند، گروهی دیگر نیز تفکرهای سیاسی سازندگان که در ظاهر شخصیتهای بازی خود را جلوه میکرد مقصر شکست بازی میدانند.
فرای دلیل شکست بازی، پس از عرضه Concord و خاموشی سرورهای آن، این اثر تبدیل به یک استاندارد حداقلی برای بازیهای سرویس محور شد و اکنون که پلی استیشن و بانجی به طور کامل از Marathon رونمایی کردهاند، قابل پیشبینی بود که شاهد مقایسههای گسترده باشیم.
یکی از محبوبترین شوخیهای گیمرها با Marathon این بود که بازی را Concord 2.0 بنامند، این شوخی صدای استفان ویلیامز، طراح VFX بازی Concord، را در آورد. او نوشت:
نظرات مربوط به این که «Marathon در واقع Concord 2.0 است» را در ردیت، یوتیوب و توییچ خواندم و سپس تصمیم گرفتم کمی از احساسم را به عنوان مردی ۴۰ ساله که بخش بزرگی از زندگیاش را صرف بازیسازی کرده بیان کنم.
من روی Concord کار کردم و هر چه در توانم بود انجام دادم، اما ما موفق نشدیم. لطفا دیگران را برای اشتباهات ما مجازات نکنید. همه ما انسانهای هستیم که در تلاشیم تا چیزی ویژه بسازیم، Marathon نیز همین طور است. مهربان باشید، آرام باشید، چون بازیها برای سرگرمی ساخته میشوند.
بازی Marathon قرار است در سال جاری میلادی در تاریخ 23 سپتامبر 2025 (1 مهر ماه) با قابلیت کراس پلی برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر شود. در این نشانی میتوانید تمام اطلاعات جدید بازی را مطالعه کنید.